Dag 5 - Vad är kärlek?

När det bubblar i kroppen som en kolsyrad dricka
när man fnissar som en liten flicka
När man känner något man can't deny
when the eagles fly over mountain high
När all oro är som bortblåst och förvunnen
Som när simba återvänder i lejonkungen
När man bara drar replik för att slippa krångla
min pappa är rik vill du hångla?!

Kärlek.. jag grubblar.. jag suger på karamellen! Den är svår.
Kärlek. Kärlek. Kärlek.
Ordet kärlek är ju nästan omöjligt att beskriva. Alla har nog olika tolkningar på vad kärlek är för någonting egentligen. För endel så bubblar det i hela kroppen, fjärilarna är på plats i magen, endel blir varma i hela kroppen, endel känner en underbar känsla i kroppen, endel blir nervösa, endel känner sig fri och lätt i alla rörelser. För endel är kärleken underbar, men för andra så är kärleken mindre underbar! Min tolkning på kärlek är underbar! Kärlek för mig betyder mer än bara dom tre speciella orden! Mer än bara en berörning, Mer än en kyss, Ordet kärlek har egentligen ingen betydelse tror jag, det blir vad man gör det till helt enkelt! Men bara att veta att man har dom människor man älskar runt om kring sig betyder hela världen för mig. Att veta att man inte blir lämnad ensam. Att veta att det finns någon som alltid finns där! Det får mig att känna lycka i kropp och själ!
Kärlek för mig betyder dig!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback