Tvätta era sminkborstar!!!

Nu har jag städat och rensat bland mitt smink, puh, känns bra att det äntligen är gjort, har funderat på att göra det i flera veckor. Så nu har jag också tvättat mina penslar också. Känns bra att det är gjort som sagt.
Man säger ju att penslar ska tvättas minst en gång i veckan, och det ska jag verkligen försöka göra.
Jag rengör mina penslar med schampoo och balsam eftersom att ''håren'' på borsten behöver vårdas så som riktigt hår behöver vårdas.
Schampoo - Alla bakterier och smuts försvinner.
Balsam - Håller borsten mjuk och smidig.
Tvättar ni borstarna med schampoo och balsam istället för tvål och sminkborttagning så håller penslarna sig fräscha och du kan använda dom i flera år framöver.
Jag har sju olika borstar, och det funkar perfekt för mig, eftrsom att jag gillar att prova med en massa olika färger och skuggningar. Men iallafall så bjuder jag här på några failade bilder på mina loverbrushes, men skit i ansiktet och fokusera på penslarna!!! 

1. En stor puderborste från märket e.l.f, mycket bra måste jag säga.
2. En sneklippt rougepensel från H&M.
3. En stor ögonskuggapensel från make up store. Funkar lika bra som cocealerpensel. Och med denna pensel lägger jag alltid basen på ögonen.  
4. En rakskuren hård eyelinerpenna från märket e.l.f.
5. En rundad ögonskuggeborste från märket e.l.f. Går utmärkt att sota med.
6. En smal liten ögonskuggaborste från make up store. Bäst att använda längst mot kanten av ögonen. 
7. En rakskuren liten pensel från make up store. Den bästa penseln jag någonsin skådat. Denna använder jag för att skugga i ögonbrynen, som eyelinerpensel, till att sota, till att gå neråt från övre fransraden till nedre. KANON pensel! Den är verkligen kanon till allt!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback