Cupcakes

Nu har jag bakat cupcakes, riktigt mumsiga blev dom, med tanke på att maria fyller år på onsdag så fick hon välja topping osv. Medans jag bakade hade jag på radion 106,7, kärleksmusik heeela tiden. ''skicka din kärlekshäslning till någon DU tycker om, bla, bla bla,'' det jäkla tjatet har jag hört om och om och om igen. 
gissa om jag har blivit less. 
Men iallafall .. Cupcakes. 

CUPCAKES

ca: 20st 

100 gram smält smör
2 ägg
1 ½ dl socker
1tsk vaniljsocker
2 dl mjölk 
4 dl mjöl 
2 tsk bakpulver 
½ krm salt

1. Sätt ugnen på 175 grader. 
2. Vispa ägg, socker och vaniljsocker poröst.
3. Rör ner smält smö och mjölk, rör om. 
4. Blanda ner vetemjöl, bakp och salt. Blanda väl. 
5. Fördela i muffinsformar. Jag fyllde botten på formarna sen en klick nutella sedan ett lager smet till på. 
6. Och sen in i ugnen ca 10 minuter. 

FROSTING 

200g naturell philidelphia ost, eller creme cheese
4dl siktad florsocker
100gram choklad (jag valde vit och sedan mörk 90%) 
150g rumstempraturerat smör
2tsk vaniljsocker

1. Vispa smör och osten lätt. 
2. Vispa ner florsocker och vaniljsocker.
3. Blanda ner chokladen.
4. Bre på dom kalla muffinsarna och dekorera. (använd fantasin vad gäller dekorera)


 

Så ja, det har jag bakat idag, igår bakade jag brownies med pecannötter och vit choklad och mums mums.
Imorgon ska jag baka Choklad Chip Cookies och Citron kaka.
Och på onsdag fyller märtafjärta år. Ehm.. hur mycket hon fyller är en annan fråga. hoho

Nä, nu ska jag duscha sen bara lägga mig framför tvn och somna. hihi

kysshej♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback